زمان جاری : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 11:27 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
تعداد بازدید 834
نویسنده پیام
deconik
آنلاین

ارسال‌ها : 15
عضویت: 25 /8 /1396
محل زندگی: shiraz
تشکر شده : 2
نویز چیست؟
نویز
«نوفه» (به انگلیسی: Noise) به معنای آلودگی صوتی یا نشانکی (سیگنال) ناخواسته است که شکل نشانک‌ها را تغییر می‌دهد و باعث بروز اختلال می‌شود.
نوفه در اندازه‌گیری مقدارهای خروجی یک سامانه تأثیر می‌گذارد چنان‌که مقدار مثبوت آن با مقدار واقعی آن فرق دارد. اگر مقدارهای شمارش حاصل از یک منبع پرتوزا را پی در پی اندازه بگیریم، می‌توانیم مقدار شمارش متوسط را محاسبه کنیم و سپس انحراف معیار را بدست آوریم. در این حالت، اندازه‌گیری‌های چندگانه برای بهبود دقت اندازه‌گیری و تعیین دقیق‌تر مقدار متوسط انجام می‌شوند و نوسان‌های زیاد در اندازه‌گیری نشانگر نوفهٔ سامانه است. این نوسان‌ها ذاتاً تصادفی می‌باشند و با تعیین انحراف معیار (σ) ارزیابی می‌شوند.
نوفهٔ روی یک تصویر، اغلب دارای اجزای بسامدی (فرکانسی) نیز می‌باشند و واکاوی بسامدی شبیه به نشانک (اطلاعات واقعی تصویر) دارد. بیناب توان نوفه که «بیناب وینِر» هم نامیده می‌شود همان وردایی (واریانس) نوفه ۲(σ) تصویر است که بصورت تابعی از بسامد فضایی (f) بیان می‌گردد.
نوفه در شبکه‌های رایانه‌ای
در شبکه‌های رایانه‌ای حرارت، القا و همشنوایی سبب ایجاد نوفه می‌شوند.
حرارت
حرارت باعث می‌شود الکترون‌ها در جهت‌های نامشخص آغاز به حرکت کنند، این حرکت گاهی با نشانک‌ها هم جهت می‌شوند و اندازه و شکل آنها که همان الگوهای نشانک‌هاست را تغییر می‌دهد و نوفه پدید می‌آید.
القا
موتورهای مکانیکی مانند موتور خودرو یا موتورهای الکتریکی وسیله‌های خانگی نوفهٔ القایی می‌آفرینند. این وسیله‌ها مانند یک آنتن فرستنده کار می‌کنند و می‌توانند نوفه را ارسال کنند و بافهٔ شبکه، مانند یک آنتن گیرنده نوفه‌های ارسالی را دریافت می‌کند. بافه‌های برق فشار قوی یا رعد و برق نیز نوفهٔ القایی ایجاد می‌کنند.
همشنوایی
همشنوایی اثر میدان‌های مغناطیسی یک بافه کنار خود است.


https://deconik.net/blog/cat/article/post/noise/
یکشنبه 22 بهمن 1396 - 22:28
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از deconik به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: appleidgoogle &
ritmava
آفلاین



ارسال‌ها : 3
عضویت: 18 /12 /1398
پاسخ : 2 RE نویز چیست؟
اما اگر نشانه های زیر را در خود می بینید می توانید به استعداد خود در زمینه خوانندگی امیدوار باشید:

  1. افرادی که ذاتا استعداد دارند همیشه می خوانند اهمیتی ندارد چه کسی در اطرافشان باشد یا نه همیشه در حال خواندن و بیشتر از دیگران صدایتان را دوست دارید.[*]به نواختن ساز علاقه مندید و در دوره ای از زندگی تان سازی را اموخته اید.[*]اگر نوازنده باشید بهخ طنین و صدای سازتان بیشتر دقت می کنید.[*]در جمع ها شروع به آواز خواندن می کنید.[*]شما خوانندگان و یا نوازنده ها را دوست داشته و همیشه از انها صحبت می کنید.[*]با گوش کردن به موسیقی به یک دنیای دیگه سفر می کنید و ناراحتی را از یاد می برید.[*]تنها برای گذراندن وقت موزیک گوش نمی دهید بلکه در باشگاه و هر مکان دیگری با گوش کردن به اهنگ زمان از دستتان در می رود.[*]موسیقی شمار ا به خاطرات و احساسات قدیمی متصل کرده حالا این خاطرات هر چیزی می تواند باشد.[*]موسیقی یک روش برای بیان احساسات به دیگران باشد و زمان عصبانیت خشم شما را فروکش می کند.[*]در فضاهای مجازی با دوستانتان موزیک را برای یکدیگر ارسال می کنید و از صحبت در مرود خواننده و نوازندگان مورد علاقه تان لذت می برید.[*]افراد اطراف شما ممکن است به شما بگویند که باشنیدن موسیقی آنها را از یاد ببرید و شما باشنیدن این جمله نه تنها ناراحت نمی شوید بلکه شادی را در اغوش میکشید.

  2. https://cutt.ly/YtyGPFz

امضا کاربر
اگر بخواهید در آموزش موسیقی از سازهای کوبه ای یکی راانتخاب کنید آموزش کاخن بهترین گزینه برای شماست


یکشنبه 18 اسفند 1398 - 19:11
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک
mrmahboob
آفلاین



ارسال‌ها : 3
عضویت: 19 /12 /1398
محل زندگی: اصفهان
پاسخ : 3 RE نویز چیست؟
خوب بود
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 22:10
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


xتبلیغات
...
X بستن تبلیغات
نمایندگی هاست خرید هاست