زمان جاری : چهارشنبه 07 تیر 1396 - 3:19 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

کاربر گرامی:اگر تازه ثبت نام کرده اید لطفا قوانین انجمن را بخوانید،تا با مشکلی روبه رو نشوید.


تاپیک سایت های مفید و کاربردی
•´¯`•.چت روم تالار گفتمان اسکینک دات آی آر .•´¯`•
تاپیک جامع تغییر نام کاربری اعضای اسکینک

پاسخ جدید
نویسنده پیام
niloof123
آنلاین

ارسال‌ها : 10
عضویت: 11 /5 /1395
محل زندگی: تهران
تشکر شده : 4
باد نیتروژن به جای باد معمولی

باد نیتروژن به جای باد معمولی

پیش از این عمده ترین کاربرد باد حاوی اکثریت گاز نیتروژن، برای استفاده در خودرو های نظامی، مسابقه ای و دانستن قیمت روز لاستیک شاتل های فضایی بوده است. استفاده از باد نیتروژن به جای باد معمولی که تاکنون برای خودرو های شهری و معمولی مورد استفاده قرار میگرفت، دارای مزایای متعددی است که در ذیل به آنها اشاره میکنیم.



استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو

استفاده از باد نیتروژن به جای باد معمولی که تا کنون مورد استفاده قرار میگرفت، دارای مزایای متعددی است که در ذیل به آنها اشاره میکنیم. اما فراتر از باد نیتروژن، کمپانی های تولید تایر امروزه در حال بررسی و تست و تولید تایرهایی بدون نیاز به باد هستند!!!

عمده ترین کاربرد استفاده از نیتروژن برای فروش لاستیک در وسایل نقلیه ،مربوط به خودروهای نظامی وسنگین ، هواپیماهای تجاری ، خودروهای مسابقه وسفینه های فضایی بود. اما امروزه مزایای استفاده از نیتروژن در خودروهای سواری، استفاده از آن را اجتناب ناپذیر میکند.

هوای معمولی دارای 21 درصد اکسیژن ، 78درصد نیتروژن و 1درصد گازهایی هم چون ازون ، آرگون ومقداری رطوبت (به واسطه وجود اکسیژن) است. بنابراین حذف اکسیژن موجب حذف رطوبت و همچنین موجب کاهش اثر خورندگی خواهد شد که به موجب آن سیم های لاستیک دیرتر خراب می شوند و عمر مفید خرید لاستیک افزایش پیدا خواهد می کند.




نیتروژن درفرآیند احتراق شرکت نمی کند، پس ، از نظر ایمنی (با کاربردهای خاصی که دربالا اشاره شد) ارجح است.

مولکول های نیتروژن ، نسبت به مولکول های اکسیژن بزرگتر هستند، خطر فرار مولکول های بزرگتر از تایر و کاهش فشار باد لاستیک ، کمتر است. براساس تجارب و مطالعات شرکت های مطرح تولید تایر نظیر ‌Michelin Corporation، سرعت کاهش فشار نیتروژن نیز سه برابرکمتر از هوای معمولی است.




نیتروژن سبکتراست واستفاده ازآن،موجب کاهشی حدود ۴ درصدکمتر از وزن هوای پرشده درتایر یا کمتر از۴ اونس(۱۱۲گرم) دراغلب تایرها می شود.

این سبکی می تواند برروی مصرف سوخت،موثر باشد.هرچند،باید توجه کرد. - نیتروژن ، گرما را زودتر از دست می دهد. بنابراین ، می توان نتیجه گرفت که ترکیدگی لاستیک بر اثر افزایش دما یا انبساط گاز درون لاستیک لیفتراک ، کمتر اتفاق خواهدافتاد، به خصوص برای خودروهای مسابقه یا خودروهایی با کاربرد در شرایط طولانی وسخت ، پس باز دراین مورد نیز ایمن تراست .

میزان تغییرات فشار با دما نیز ، درمورد نیتروژن کمتر است ؛ چرا که هوای معمولی دارای اکسیژن و رطوبت است که به خصوص میزان فشار رطوبت آن (حتی با مقدار ناچیزش) بیشتر با دما تغییر می کند.

می توان چنین نتیجه گرفت که کاهش مصرف سوخت ، ایمنی بیشتر سهولت استفاده از خودرو(به دلیل عدم نیاز به تکرار میزان باد لاستیک )،همچنین دوام لاستیک لودر خودرو از جمله مهم ترین مزایای استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک است. اما قیمت بالای گاز نیتروژن (حداقل 10 برابردر کشور ما وبیش ازاین مبلغ درخارج از کشور)، مسآله یی است که باید مورد توجه قرارداد. ضمن اینکه اطمینان از صحت گاز نیتروژن تزریق شده ونحوه تزریق آن نیز مسائل مهمی است ، که برای کاهش مصرف سوخت و کارآیی خودرو ، مثل انتخاب رینگ و لاستیک مناسب ، باید در نظر گرفته شوند.




بازار لاستیک ایرانیان
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 16:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از niloof123 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: linkyou &
linkyou
آفلاین



ارسال‌ها : 5087
عضویت: 24 /9 /1393
محل زندگی: قم_رودسر
سن: 30
آی دی تلگرام:
تشکرها : 10773
تشکر شده : 6512
پاسخ : 1 RE باد نیتروژن به جای باد معمولی
سلام

ممنون از اطلاعات مفیدتون.از فواید باد نیتروژن من خیلی وقت پیش ها خبر داشتم و تصمیم دارم موقعی که ماشین خریدم فقط

از باد نیتروژن استفاده کنم.به سایر دوستانی که ماشین دارن هم پیشنهاد میکنم.

امضا کاربر

هم رپورتاژ رایگان هم بازدید رایگان


باورت نمیشه؟

سایت اشتراک لینک



چهارشنبه 28 مهر 1395 - 16:24
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه جلسه مدیران اسکینک





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


X بستن تبلیغات
مسابقه شماره 1 انجمن اسکینک در سال 96 نمایندگی هاست خرید هاست